Basically is een doorlopend live project. Het gebruikt de tentoonstellingsruimte als een hybride productieruimte en speelplaats; een context om in te oefenen en in op te treden. Basically is gestructureerd als een choreografisch spel waarin vier performers de regels van het spel constant handhaven en bezoekers op zichtbare en onzichtbare manieren in het spel betrekken. Het werk wordt beheerst door zowel de formele regels als door de subjectieve interpretaties die ontstaan in interacties met en tussen de deelnemende kunstenaars en bezoekers. De creatie
Agenda
Filter op artiest
I like to think (and
the sooner the better!)
of a cybernetic meadow
where mammals and computers
live together in mutually
programming harmony
like pure water
touching clear sky.
I like to think
(right now please!)
of a cybernetic forest
filled with pines and electronics
where deer stroll peacefully
past computers
as if they were flowers
with spinning blossoms.
I like to think
(it has to be!)
of a cybernetic ecology
where we are free of our labors
and joined back to nature,
returned to our mammal
brothers and sisters,
and all watched over
by machines of loving grace.
(Richard Brautigan)
In All
Maria Lucia Cruz Correia
Still Here – een zorgalliantie voor de Zenne-rivier
Zenne School
Natural Contract Lab (NCL) heeft sinds 2023 gewandeld met de Zenne rivier en zijn verwante gemeenschappen, inclusief mensen, libellen, wilgen, mussen, regen, duizendknopen, netels… gezien en ongezien. Van zijn oorsprong, onder een wilg in Naast tot zijn samenvloeiing, daar waar de rivier splitst van andere waterlichamen.
STILL HERE is is een vluchtig proces dat de zintuiglijke affectie voor de Zenne en zijn aanverwanten tracht te herijken, om water ecosystemen en hun betekenisvolle relaties te erkennen. STILL HERE besteedt aandacht aan de rivier en wordt
The River and The Devil nodigt het publiek uit in de ruïnes van een verdwijnende rivier.
Er wordt gezegd dat de kolonisatoren, ten tijde van het kolonialisme in het Boliviaanse Andesplateau, de rivier Desaguadero en zijn oncontroleerbare natuur demoniseerden als ‘de Duivel’. Sindsdien is de rivier opgedroogd en veranderd van water in zout na eeuwen van voortdurende extractie. The River and The Devil ziet de duivel niet als een vernietigende kracht maar als de beschermer van de rivier en onderzoekt veerkracht en de overblijfselen van gefragmenteerde geschiedenissen. De rivier is veranderd in gebroken stukken, die zich verbergen en onaangekondigd
Het Engelse woord mold kan naar twee erg uiteenlopende zaken verwijzen: enerzijds naar een soort schimmel, maar anderzijds ook naar een mal, een holle container die als model dient om een specifieke vorm of een specifiek patroon te gieten. In het geval van een schimmel gaat het om een mycelium dat zich behoorlijk onvoorspelbaar lijkt te ontwikkelen: het verbindt, koloniseert, infecteert, verteert, vormt vruchten en produceert sporen. Als we het hebben over de mal, gaat het om een matrix waarin we kneedbare materie vorm kunnen geven. MOLD wil dat contrast tussen oncontroleerbare proliferatie en afgieten, tussen twee verschillende logica’s in hetzelfde lichaam, ten tonele brengen.
MOLD liet zich inspireren door verschillende praktijken (mycologie, mode, fermentatie, dans en beeldhouwen) om de theatermachine te beschouwen als tal van lichamen. We willen graag dat MOLD niet louter als een voorstelling wordt opgevat, maar ook als een boerderij. Een omgeving waarin dans, voorwerpen, publiek, licht, muziek, geuren en kostuums op elkaar inwerken zoals levende kweken. Een tuin die in het teken staat van cultiveren, verlaten, inenten, vlechten, vermenigvuldigen, ontkiemen, opwarmen en verrotten.
Bekijk hier een video-interview met Sara Manente
Is er iets dat je wil zeggen of schrijven
maar vind je de woorden niet?
Ga dan langs bij dienst woorden.
Daar verleent de woordverleenster je een luisterend oor. dienst woorden helpt je graag met zaken van hoofd, hart en ziel waarvoor je woorden nodig hebt. Communicatie is er kostbaar. Diverse schrijfsels worden met zorg en precisie, in samenspraak, gecreëerd, binnen een discrete, poëtische setting. dienst woorden is wekelijks te bezoeken op een vaste plek in de stad, gedurende meerdere maanden. De dienst is gratis en publiek toegankelijk, met of zonder afspraak. Meerdere talen zijn beschikbaar.
Op het einde van elk schrijfverblijf, is er een
[slurring]
“… you going… b-back alon’????? Thr… not!!! . by the banana planntations????!”
[voices bending, twisting]
“Ahh
hhAH HAHAHA jn ht… Maxhete!… cau-s !
m- Maxhete!”
kjjdn kol? .. .?
mmm…
¡¿¿¿¿MAXHETE!
The name hung in the air like smoke.
I ccan’t even stand straigght. leakkking. Piss, beeer, old sweat ..– People were howwlin g. can’t even stand straight,, soaked in my worse decisionz. —shirt half-open, eyes glassy, puke crusted on my chin. The bouncer… already thrown me offf like trash..
[music distorting] hit the paavement hard, limbs ss like a broken dolll. The air thick with heat and hummiliation.. … .
¡¡¡¡that’s the moment when Maxhete takes advantage!
Ask the wrong tree in those swamps, you
Is er iets dat je wil zeggen of schrijven
maar vind je de woorden niet?
Ga dan langs bij dienst woorden.
Daar verleent de woordverleenster je een luisterend oor. dienst woorden helpt je graag met zaken van hoofd, hart en ziel waarvoor je woorden nodig hebt. Communicatie is er kostbaar. Diverse schrijfsels worden met zorg en precisie, in samenspraak, gecreëerd, binnen een discrete, poëtische setting. dienst woorden is wekelijks te bezoeken op een vaste plek in de stad, gedurende meerdere maanden. De dienst is gratis en publiek toegankelijk, met of zonder afspraak. Meerdere talen zijn beschikbaar.
Op het einde van elk schrijfverblijf, is er een
Basically is een doorlopend live project. Het gebruikt de tentoonstellingsruimte als een hybride productieruimte en speelplaats; een context om in te oefenen en in op te treden. Basically is gestructureerd als een choreografisch spel waarin vier performers de regels van het spel constant handhaven en bezoekers op zichtbare en onzichtbare manieren in het spel betrekken. Het werk wordt beheerst door zowel de formele regels als door de subjectieve interpretaties die ontstaan in interacties met en tussen de deelnemende kunstenaars en bezoekers. De creatie
Spine Of Desire: Wounds without tears, out of one skin in diamonds and shit is een performance die put uit individuele en collectieve verhalen om een ervaring te creëren met sonische, visuele, ruimtelijke en danselementen.
Het nieuwe werk van Stanley Ollivier gaat uit van de gemeenschapsopbouwende kracht van POC-ruimten om familiaire choreografische benaderingen te herformuleren. Samen met performers Lily Brieu Nguyen en Mamadou Wagué verkennen ze de alledaagse realiteit en sociale veranderingen door middel van een danstaal die de onderlinge relaties tussen het intieme, het lichaam en het creëren van een bewaakte, veilige ruimte weerspiegelt.
Maria Lucia Cruz Correia
Still Here – een zorgalliantie voor de Zenne-rivier
WALKING WITH 4
Natural Contract Lab (NCL) heeft sinds 2023 gewandeld met de Zenne rivier en zijn verwante gemeenschappen, inclusief mensen, libellen, wilgen, mussen, regen, duizendknopen, netels… gezien en ongezien. Van zijn oorsprong, onder een wilg in Naast tot zijn samenvloeiing, daar waar de rivier splitst van andere waterlichamen.
STILL HERE is is een vluchtig proces dat de zintuiglijke affectie voor de Zenne en zijn aanverwanten tracht te herijken, om water ecosystemen en hun betekenisvolle relaties te erkennen. STILL HERE besteedt aandacht aan de rivier en wordt
The River and The Devil nodigt het publiek uit in de ruïnes van een verdwijnende rivier.
Er wordt gezegd dat de kolonisatoren, ten tijde van het kolonialisme in het Boliviaanse Andesplateau, de rivier Desaguadero en zijn oncontroleerbare natuur demoniseerden als ‘de Duivel’. Sindsdien is de rivier opgedroogd en veranderd van water in zout na eeuwen van voortdurende extractie. The River and The Devil ziet de duivel niet als een vernietigende kracht maar als de beschermer van de rivier en onderzoekt veerkracht en de overblijfselen van gefragmenteerde geschiedenissen. De rivier is veranderd in gebroken stukken, die zich verbergen en onaangekondigd
Is er iets dat je wil zeggen of schrijven
maar vind je de woorden niet?
Ga dan langs bij dienst woorden.
Daar verleent de woordverleenster je een luisterend oor. dienst woorden helpt je graag met zaken van hoofd, hart en ziel waarvoor je woorden nodig hebt. Communicatie is er kostbaar. Diverse schrijfsels worden met zorg en precisie, in samenspraak, gecreëerd, binnen een discrete, poëtische setting. dienst woorden is wekelijks te bezoeken op een vaste plek in de stad, gedurende meerdere maanden. De dienst is gratis en publiek toegankelijk, met of zonder afspraak. Meerdere talen zijn beschikbaar.
Op het einde van elk schrijfverblijf, is er een
The River and The Devil nodigt het publiek uit in de ruïnes van een verdwijnende rivier.
Er wordt gezegd dat de kolonisatoren, ten tijde van het kolonialisme in het Boliviaanse Andesplateau, de rivier Desaguadero en zijn oncontroleerbare natuur demoniseerden als ‘de Duivel’. Sindsdien is de rivier opgedroogd en veranderd van water in zout na eeuwen van voortdurende extractie. The River and The Devil ziet de duivel niet als een vernietigende kracht maar als de beschermer van de rivier en onderzoekt veerkracht en de overblijfselen van gefragmenteerde geschiedenissen. De rivier is veranderd in gebroken stukken, die zich verbergen en onaangekondigd
In dit nieuwe werk zet Carolina Mendonça haar onderzoek naar geweld voort – niet in de onmiddellijke explosie ervan, maar in de nasleep ervan. Something is Approaching kijkt verder dan het moment van de gewelddaad om de langetermijneffecten te traceren: de manier waarop geweld zich nestelt in de spieren, de aandacht beïnvloedt en de verbeelding vervormt. Waar Mendonça in Zones of Resplendence een leger verbeeldde dat in opstand kwam tegen seksueel geweld, blijft dit nieuwe stuk stilstaan bij wat geweld in ons inplant: spanning, herkauwen, een soort vervloeking, een musculaire paraatheid.
Wat als onze spieren niet alleen plekken van trauma zijn, maar ook van verzet? Wat als ze – stilletjes, dagelijks – hebben gerepeteerd voor het moment van terugkeer? Voor het moment om terug te vechten? Wat voor verhalen kleven aan onze weefsels en kunnen worden losgelaten door een enkele ruk, een plotselinge beweging – een kogel?
Dit is een choreografie van musculaire dromen. Lichamen die ooit bevroren waren, beginnen zich weer te verroeren – opgeladen door jaren van ingebeelde confrontaties. Geestachtige lichamen vinden een
a pulse with no body a sun with no sky is de nieuwe installatie voor de theaterzaal van Ezra Veldhuis & Bosse Provoost. Net als in hun vorige projecten SUN-SET (2020), Indoor Weather (2021) en All Watched Over by Machines of Loving Grace (2023) evoceren ze een wereld met een eigen kosmologie, opgetrokken uit licht, geluid en scenografie.
In a pulse with no body a sun with no sky creëren Bosse en Ezra een zone waarin toeschouwers worden uitgenodigd om de dagelijkse modi van kijken en denken los te laten en zich open te stellen voor vreemde, onvermoede verbanden en affecties tussen lichtvlekken, geluidsflarden, lichamen en apparaten. Het publiek neemt plaats op de scène, die overspannen wordt door een boog van licht. Een stem spreekt en speculeert over de sensoriële capaciteiten en dromen van dieren, van sponzen tot ratten. Want ondanks
Maria Lucia Cruz Correia
Still Here – een zorgalliantie voor de Zenne-rivier
WALKING WITH 4
Natural Contract Lab (NCL) heeft sinds 2023 gewandeld met de Zenne rivier en zijn verwante gemeenschappen, inclusief mensen, libellen, wilgen, mussen, regen, duizendknopen, netels… gezien en ongezien. Van zijn oorsprong, onder een wilg in Naast tot zijn samenvloeiing, daar waar de rivier splitst van andere waterlichamen.
STILL HERE is is een vluchtig proces dat de zintuiglijke affectie voor de Zenne en zijn aanverwanten tracht te herijken, om water ecosystemen en hun betekenisvolle relaties te erkennen. STILL HERE besteedt aandacht aan de rivier en wordt
Maria Lucia Cruz Correia
Still Here – een zorgalliantie voor de Zenne-rivier
WALKING WITH 4
Natural Contract Lab (NCL) heeft sinds 2023 gewandeld met de Zenne rivier en zijn verwante gemeenschappen, inclusief mensen, libellen, wilgen, mussen, regen, duizendknopen, netels… gezien en ongezien. Van zijn oorsprong, onder een wilg in Naast tot zijn samenvloeiing, daar waar de rivier splitst van andere waterlichamen.
STILL HERE is is een vluchtig proces dat de zintuiglijke affectie voor de Zenne en zijn aanverwanten tracht te herijken, om water ecosystemen en hun betekenisvolle relaties te erkennen. STILL HERE besteedt aandacht aan de rivier en wordt
In dit nieuwe werk zet Carolina Mendonça haar onderzoek naar geweld voort – niet in de onmiddellijke explosie ervan, maar in de nasleep ervan. Something is Approaching kijkt verder dan het moment van de gewelddaad om de langetermijneffecten te traceren: de manier waarop geweld zich nestelt in de spieren, de aandacht beïnvloedt en de verbeelding vervormt. Waar Mendonça in Zones of Resplendence een leger verbeeldde dat in opstand kwam tegen seksueel geweld, blijft dit nieuwe stuk stilstaan bij wat geweld in ons inplant: spanning, herkauwen, een soort vervloeking, een musculaire paraatheid.
Wat als onze spieren niet alleen plekken van trauma zijn, maar ook van verzet? Wat als ze – stilletjes, dagelijks – hebben gerepeteerd voor het moment van terugkeer? Voor het moment om terug te vechten? Wat voor verhalen kleven aan onze weefsels en kunnen worden losgelaten door een enkele ruk, een plotselinge beweging – een kogel?
Dit is een choreografie van musculaire dromen. Lichamen die ooit bevroren waren, beginnen zich weer te verroeren – opgeladen door jaren van ingebeelde confrontaties. Geestachtige lichamen vinden een
The River and The Devil nodigt het publiek uit in de ruïnes van een verdwijnende rivier.
Er wordt gezegd dat de kolonisatoren, ten tijde van het kolonialisme in het Boliviaanse Andesplateau, de rivier Desaguadero en zijn oncontroleerbare natuur demoniseerden als ‘de Duivel’. Sindsdien is de rivier opgedroogd en veranderd van water in zout na eeuwen van voortdurende extractie. The River and The Devil ziet de duivel niet als een vernietigende kracht maar als de beschermer van de rivier en onderzoekt veerkracht en de overblijfselen van gefragmenteerde geschiedenissen. De rivier is veranderd in gebroken stukken, die zich verbergen en onaangekondigd
Basically is een doorlopend live project. Het gebruikt de tentoonstellingsruimte als een hybride productieruimte en speelplaats; een context om in te oefenen en in op te treden. Basically is gestructureerd als een choreografisch spel waarin vier performers de regels van het spel constant handhaven en bezoekers op zichtbare en onzichtbare manieren in het spel betrekken. Het werk wordt beheerst door zowel de formele regels als door de subjectieve interpretaties die ontstaan in interacties met en tussen de deelnemende kunstenaars en bezoekers. De creatie
Imagine. Een sci-fi wereld die wordt gevormd door het muzikale genre van reggaeton, de urban dance perreo, de taalkundige ervaring van het dagelijks leven door een beperkt begrip van het Engels, en de historische band van Midden-Amerika met de export van exotische vruchten.
Dit is de wereld die Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… oproept, een multisensoriële voorstelling die live muziek, projectie van tekst, dans en beeldhouwwerk vermengt. Twee brandende lichamen leiden ons door de landschappen van een vreemde wereld, om de bitterzoete ondernemingen van de migratie tussen de Global South en Global North en om een deel van de geschiedenissen in de Midden-Amerikaanse regio te traceren.
Luister hier naar Mario’s playlist!
Maria Lucia Cruz Correia
Still Here – een zorgalliantie voor de Zenne-rivier
WALKING-WITH 1 ism WIELS
Natural Contract Lab (NCL) heeft sinds 2023 gewandeld met de Zenne rivier en zijn verwante gemeenschappen, inclusief mensen, libellen, wilgen, mussen, regen, duizendknopen, netels… gezien en ongezien. Van zijn oorsprong, onder een wilg in Naast tot zijn samenvloeiing, daar waar de rivier splitst van andere waterlichamen.
STILL HERE is is een vluchtig proces dat de zintuiglijke affectie voor de Zenne en zijn aanverwanten tracht te herijken, om water ecosystemen en hun betekenisvolle relaties te erkennen. STILL HERE besteedt aandacht aan de rivier en wordt
In dit nieuwe werk zet Carolina Mendonça haar onderzoek naar geweld voort – niet in de onmiddellijke explosie ervan, maar in de nasleep ervan. Something is Approaching kijkt verder dan het moment van de gewelddaad om de langetermijneffecten te traceren: de manier waarop geweld zich nestelt in de spieren, de aandacht beïnvloedt en de verbeelding vervormt. Waar Mendonça in Zones of Resplendence een leger verbeeldde dat in opstand kwam tegen seksueel geweld, blijft dit nieuwe stuk stilstaan bij wat geweld in ons inplant: spanning, herkauwen, een soort vervloeking, een musculaire paraatheid.
Wat als onze spieren niet alleen plekken van trauma zijn, maar ook van verzet? Wat als ze – stilletjes, dagelijks – hebben gerepeteerd voor het moment van terugkeer? Voor het moment om terug te vechten? Wat voor verhalen kleven aan onze weefsels en kunnen worden losgelaten door een enkele ruk, een plotselinge beweging – een kogel?
Dit is een choreografie van musculaire dromen. Lichamen die ooit bevroren waren, beginnen zich weer te verroeren – opgeladen door jaren van ingebeelde confrontaties. Geestachtige lichamen vinden een
Ezra Veldhuis & Bosse Provoost
a pulse with no body a sun with no sky
Beyond the Black Box festival
try-out
a pulse with no body a sun with no sky is de nieuwe installatie voor de theaterzaal van Ezra Veldhuis & Bosse Provoost. Net als in hun vorige projecten SUN-SET (2020), Indoor Weather (2021) en All Watched Over by Machines of Loving Grace (2023) evoceren ze een wereld met een eigen kosmologie, opgetrokken uit licht, geluid en scenografie.
In a pulse with no body a sun with no sky creëren Bosse en Ezra een zone waarin toeschouwers worden uitgenodigd om de dagelijkse modi van kijken en denken los te laten en zich open te stellen voor vreemde, onvermoede verbanden en affecties tussen lichtvlekken, geluidsflarden, lichamen en apparaten. Het publiek neemt plaats op de scène, die overspannen wordt door een boog van licht. Een stem spreekt en speculeert over de sensoriële capaciteiten en dromen van dieren, van sponzen tot ratten. Want ondanks
Maria Lucia Cruz Correia
Still Here – een zorgalliantie voor de Zenne-rivier
CONFLUENCE
Natural Contract Lab (NCL) heeft sinds 2023 gewandeld met de Zenne rivier en zijn verwante gemeenschappen, inclusief mensen, libellen, wilgen, mussen, regen, duizendknopen, netels… gezien en ongezien. Van zijn oorsprong, onder een wilg in Naast tot zijn samenvloeiing, daar waar de rivier splitst van andere waterlichamen.
STILL HERE is is een vluchtig proces dat de zintuiglijke affectie voor de Zenne en zijn aanverwanten tracht te herijken, om water ecosystemen en hun betekenisvolle relaties te erkennen. STILL HERE besteedt aandacht aan de rivier en wordt
[slurring]
“… you going… b-back alon’????? Thr… not!!! . by the banana planntations????!”
[voices bending, twisting]
“Ahh
hhAH HAHAHA jn ht… Maxhete!… cau-s !
m- Maxhete!”
kjjdn kol? .. .?
mmm…
¡¿¿¿¿MAXHETE!
The name hung in the air like smoke.
I ccan’t even stand straigght. leakkking. Piss, beeer, old sweat ..– People were howwlin g. can’t even stand straight,, soaked in my worse decisionz. —shirt half-open, eyes glassy, puke crusted on my chin. The bouncer… already thrown me offf like trash..
[music distorting] hit the paavement hard, limbs ss like a broken dolll. The air thick with heat and hummiliation.. … .
¡¡¡¡that’s the moment when Maxhete takes advantage!
Ask the wrong tree in those swamps, you
Imagine. Een sci-fi wereld die wordt gevormd door het muzikale genre van reggaeton, de urban dance perreo, de taalkundige ervaring van het dagelijks leven door een beperkt begrip van het Engels, en de historische band van Midden-Amerika met de export van exotische vruchten.
Dit is de wereld die Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… oproept, een multisensoriële voorstelling die live muziek, projectie van tekst, dans en beeldhouwwerk vermengt. Twee brandende lichamen leiden ons door de landschappen van een vreemde wereld, om de bitterzoete ondernemingen van de migratie tussen de Global South en Global North en om een deel van de geschiedenissen in de Midden-Amerikaanse regio te traceren.
Luister hier naar Mario’s playlist!
Lecture-performance (60 min, Engels gesproken)
Een stem is net zo uniek als een vingerafdruk. Als we schreeuwen, katapulteren we onszelf naar binnen en onthullen we die dimensie van onszelf tussen lichaam en geest, die misschien het dichtst bij onze ziel ligt. “Om onze mond te openen en geluiden uit een gat in het midden van ons gezicht te laten komen”, waarmee we zowel onze sterkste kracht als onze diepste kwetsbaarheid onthullen.
In collected screams deelt Sarah Vanhee verschillende geuite en niet-geuite kreten uit wetenschappelijke, filosofische,
Een onderdompeling in de barsten, het niet-productieve en het bovenzintuiglijke van de ondergrond van Brussel: een ontmoeting rond water, erotiek en het (on)gecontroleerde.
De tweede editie van Swamp Sacrifices focust op water en erotiek (hydro-erotiek), en op (niet) gecontroleerde ruimtes als tegenwicht voor de strikte wijze waarop er wordt omgesprongen met de Brusselse bodem.
Het erotische wordt hierbij opgevat als het delen van diepe vreugde – lichamelijk, emotioneel, psychisch of intellectueel. Swamp Sacrifices onderzoekt de verbanden tussen water, erotiek en het spirituele. Door los te
[slurring]
“… you going… b-back alon’????? Thr… not!!! . by the banana planntations????!”
[voices bending, twisting]
“Ahh
hhAH HAHAHA jn ht… Maxhete!… cau-s !
m- Maxhete!”
kjjdn kol? .. .?
mmm…
¡¿¿¿¿MAXHETE!
The name hung in the air like smoke.
I ccan’t even stand straigght. leakkking. Piss, beeer, old sweat ..– People were howwlin g. can’t even stand straight,, soaked in my worse decisionz. —shirt half-open, eyes glassy, puke crusted on my chin. The bouncer… already thrown me offf like trash..
[music distorting] hit the paavement hard, limbs ss like a broken dolll. The air thick with heat and hummiliation.. … .
¡¡¡¡that’s the moment when Maxhete takes advantage!
Ask the wrong tree in those swamps, you
Een onderdompeling in de barsten, het niet-productieve en het bovenzintuiglijke van de ondergrond van Brussel: een ontmoeting rond water, erotiek en het (on)gecontroleerde.
De tweede editie van Swamp Sacrifices focust op water en erotiek (hydro-erotiek), en op (niet) gecontroleerde ruimtes als tegenwicht voor de strikte wijze waarop er wordt omgesprongen met de Brusselse bodem.
Het erotische wordt hierbij opgevat als het delen van diepe vreugde – lichamelijk, emotioneel, psychisch of intellectueel. Swamp Sacrifices onderzoekt de verbanden tussen water, erotiek en het spirituele. Door los te
In hun nieuwe voorstelling komen Stephanie Kayal en Abed Kobeissy terug op hun mislukte misdaadbestrijdende duo uit hun recente werk Galactic Crush. Ze hebben hun Don-Quixotische missie volledig verprutst en kampen nu met totale wanhoop terwijl de wereld om hen heen afbrokkelt. Met niets meer te verliezen besluiten ze te vluchten en bouwen ze een zelfgebouwd intergalactisch ruimteschip om op zoek te gaan naar leven in een ander sterrenstelsel.
Als voormalige antihelden, en als vrienden en geliefden, confronteren ze een
Spine Of Desire: Wounds without tears, out of one skin in diamonds and shit is een performance die put uit individuele en collectieve verhalen om een ervaring te creëren met sonische, visuele, ruimtelijke en danselementen.
Het nieuwe werk van Stanley Ollivier gaat uit van de gemeenschapsopbouwende kracht van POC-ruimten om familiaire choreografische benaderingen te herformuleren. Samen met performers Lily Brieu Nguyen en Mamadou Wagué verkennen ze de alledaagse realiteit en sociale veranderingen door middel van een danstaal die de onderlinge relaties tussen het intieme, het lichaam en het creëren van een bewaakte, veilige ruimte weerspiegelt.
In hun nieuwe voorstelling komen Stephanie Kayal en Abed Kobeissy terug op hun mislukte misdaadbestrijdende duo uit hun recente werk Galactic Crush. Ze hebben hun Don-Quixotische missie volledig verprutst en kampen nu met totale wanhoop terwijl de wereld om hen heen afbrokkelt. Met niets meer te verliezen besluiten ze te vluchten en bouwen ze een zelfgebouwd intergalactisch ruimteschip om op zoek te gaan naar leven in een ander sterrenstelsel.
Als voormalige antihelden, en als vrienden en geliefden, confronteren ze een
Paula Almirón
The River and The Devil
Ohme's exposition: Uncharted
The River and The Devil nodigt het publiek uit in de ruïnes van een verdwijnende rivier.
Er wordt gezegd dat de kolonisatoren, ten tijde van het kolonialisme in het Boliviaanse Andesplateau, de rivier Desaguadero en zijn oncontroleerbare natuur demoniseerden als ‘de Duivel’. Sindsdien is de rivier opgedroogd en veranderd van water in zout na eeuwen van voortdurende extractie. The River and The Devil ziet de duivel niet als een vernietigende kracht maar als de beschermer van de rivier en onderzoekt veerkracht en de overblijfselen van gefragmenteerde geschiedenissen. De rivier is veranderd in gebroken stukken, die zich verbergen en onaangekondigd
Spine Of Desire: Wounds without tears, out of one skin in diamonds and shit is een performance die put uit individuele en collectieve verhalen om een ervaring te creëren met sonische, visuele, ruimtelijke en danselementen.
Het nieuwe werk van Stanley Ollivier gaat uit van de gemeenschapsopbouwende kracht van POC-ruimten om familiaire choreografische benaderingen te herformuleren. Samen met performers Lily Brieu Nguyen en Mamadou Wagué verkennen ze de alledaagse realiteit en sociale veranderingen door middel van een danstaal die de onderlinge relaties tussen het intieme, het lichaam en het creëren van een bewaakte, veilige ruimte weerspiegelt.
In hun nieuwe voorstelling komen Stephanie Kayal en Abed Kobeissy terug op hun mislukte misdaadbestrijdende duo uit hun recente werk Galactic Crush. Ze hebben hun Don-Quixotische missie volledig verprutst en kampen nu met totale wanhoop terwijl de wereld om hen heen afbrokkelt. Met niets meer te verliezen besluiten ze te vluchten en bouwen ze een zelfgebouwd intergalactisch ruimteschip om op zoek te gaan naar leven in een ander sterrenstelsel.
Als voormalige antihelden, en als vrienden en geliefden, confronteren ze een
Imagine. Een sci-fi wereld die wordt gevormd door het muzikale genre van reggaeton, de urban dance perreo, de taalkundige ervaring van het dagelijks leven door een beperkt begrip van het Engels, en de historische band van Midden-Amerika met de export van exotische vruchten.
Dit is de wereld die Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… oproept, een multisensoriële voorstelling die live muziek, projectie van tekst, dans en beeldhouwwerk vermengt. Twee brandende lichamen leiden ons door de landschappen van een vreemde wereld, om de bitterzoete ondernemingen van de migratie tussen de Global South en Global North en om een deel van de geschiedenissen in de Midden-Amerikaanse regio te traceren.
Luister hier naar Mario’s playlist!
In hun nieuwe voorstelling komen Stephanie Kayal en Abed Kobeissy terug op hun mislukte misdaadbestrijdende duo uit hun recente werk Galactic Crush. Ze hebben hun Don-Quixotische missie volledig verprutst en kampen nu met totale wanhoop terwijl de wereld om hen heen afbrokkelt. Met niets meer te verliezen besluiten ze te vluchten en bouwen ze een zelfgebouwd intergalactisch ruimteschip om op zoek te gaan naar leven in een ander sterrenstelsel.
Als voormalige antihelden, en als vrienden en geliefden, confronteren ze een
Stanley Ollivier
Spine of Desire: Wounds without tears, out of one skin in diamonds and shit
December Dance — KAAP
Spine Of Desire: Wounds without tears, out of one skin in diamonds and shit is een performance die put uit individuele en collectieve verhalen om een ervaring te creëren met sonische, visuele, ruimtelijke en danselementen.
Het nieuwe werk van Stanley Ollivier gaat uit van de gemeenschapsopbouwende kracht van POC-ruimten om familiaire choreografische benaderingen te herformuleren. Samen met performers Lily Brieu Nguyen en Mamadou Wagué verkennen ze de alledaagse realiteit en sociale veranderingen door middel van een danstaal die de onderlinge relaties tussen het intieme, het lichaam en het creëren van een bewaakte, veilige ruimte weerspiegelt.
Spine Of Desire: Wounds without tears, out of one skin in diamonds and shit is een performance die put uit individuele en collectieve verhalen om een ervaring te creëren met sonische, visuele, ruimtelijke en danselementen.
Het nieuwe werk van Stanley Ollivier gaat uit van de gemeenschapsopbouwende kracht van POC-ruimten om familiaire choreografische benaderingen te herformuleren. Samen met performers Lily Brieu Nguyen en Mamadou Wagué verkennen ze de alledaagse realiteit en sociale veranderingen door middel van een danstaal die de onderlinge relaties tussen het intieme, het lichaam en het creëren van een bewaakte, veilige ruimte weerspiegelt.