Agenda

Filter op artiest

Hiros, Caravan productionworkspacebrusselsArts Management Agency (AMA), ZOO/Thomas HauertEntropie Production & gasten bundelen de krachten om Brusselse kunstenaars en cultuurwerkers te ontmoeten die vragen hebben over de realisatie van hun projecten binnen het Vlaamse en Waalse kunstendecreet.

Eén keer per maand gooien we tijdens openoffice samen de deur van onze werkingen open, telkens op een andere culturele plek in Brussel. Iedereen die op zoek is naar advies over projecten in de podiumkunsten, of graag ervaring wil uitwisselen, is welkom. We bespreken specifieke thema’s tijdens een infosessie/workshop en organiseren vervolgens een moment voor alle mogelijke vragen. Hou onze agenda of Facebookpagina in de gaten voor nieuwe data! Met steun van www.cultuurculture.be Gesproken talen: Nederlands, Engels, Frans, ea....

The Oceanographies Institute (TOI) werd in 2018 opgestart door Marialena Marouda om later te worden vervoegd door componist Charlie Usher en performancemaker Elpida Orfanidou. Het project bestudeert de verwantschap tussen mens en oceaan. Door zich te focussen op het verband tussen deze twee waterlichamen, wil TOI bijzondere aandacht schenken aan hun affectieve en sensuele raakpunten.

TOI bestudeert dus de relatie van handen tot modder, oren tot het breken van de golven, voeten tot het gevoel van zinken, veeleer dan de oceaan 'op zich', alsof ze verstoken is van menselijke aanwezigheid. Het instituut verzamelt, analyseert en simuleert de persoonlijke verhalen van individuen over hun ontmoeting met de oceaan. Op die manier wil TOI zich niet alleen profileren als een instituut maar ook als een oceaan. Enerzijds wil TOI een proces van institutionalisering ondergaan van waaruit de persoonlijke kennis van...

The Oceanographies Institute (TOI) werd in 2018 opgestart door Marialena Marouda om later te worden vervoegd door componist Charlie Usher en performancemaker Elpida Orfanidou. Het project bestudeert de verwantschap tussen mens en oceaan. Door zich te focussen op het verband tussen deze twee waterlichamen, wil TOI bijzondere aandacht schenken aan hun affectieve en sensuele raakpunten.

TOI bestudeert dus de relatie van handen tot modder, oren tot het breken van de golven, voeten tot het gevoel van zinken, veeleer dan de oceaan 'op zich', alsof ze verstoken is van menselijke aanwezigheid. Het instituut verzamelt, analyseert en simuleert de persoonlijke verhalen van individuen over hun ontmoeting met de oceaan. Op die manier wil TOI zich niet alleen profileren als een instituut maar ook als een oceaan. Enerzijds wil TOI een proces van institutionalisering ondergaan van waaruit de persoonlijke kennis van...

Dit stuk spruit voort uit de wens om een dansvoorstelling te maken binnen de biotoop van een al bestaande dansstijl waarbij de verkenning van zijn intrinsieke complexiteit als vertrekpunt wordt genomen voor de uitwerking van een choreografisch object. Farmer Train Swirl – Étude is een gevoelsmatig bewegingsonderzoek op het gebied van house dance – een stijl die in de clubs van Chicago & New York in de vroege jaren tachtig ontstond.

Cassiel Gaube stortte zich 2 jaar lang op het leren en inoefenen van house dance in de energieke clubscenes van Parijs en New York. Zo ontstond deze solo. Sampling, appropriation & transformatie vormen het middelpunt van deze dansstijl die op zich al een synthese en uitwerking van andere dansstijlen is, waaronder hiphop, salsa, rasta dance en tapdans. Door deze principes met elkaar te verbinden, wordt het project van de artiest minder als een creatie ex nihilo gezien, maar eerder als het resultaat van...

Karel Burssens

Currents

Winterwarm/Uit Het Donker

installation

Currents ontvouwt zich in twee delen, als een installatie en een performance. De installatie verkent de eenvoudigste vorm, een lijn, omgevormd tot lichtsculptuur. Door herhaling tekenen zich niet alleen ritme, ruimte en licht af, maar ook de bewegingen van een danser. Hij zal de bewegende sculptuur ontmoeten en confronteren in een poging om de relatie tussen mens en machine opnieuw vorm te geven.

De oorspronkelijke staat van vervreemding wordt tot het uiterste gedreven om een poëtisch rijk te betreden, een gelaagd landschap om in weg te dromen. Zo willen de installatie en de performance onze huidige positie onthullen als entiteiten die gedwongen zijn om zich aan te passen aan een wereld die zowel op technologisch als sociaal-politiek steeds verandert. Hoe gaan we met deze situaties om? Hoe vinden we voortdurend een nieuw evenwicht in onze eigen omgeving en hoe gaan we hier op grotere schaal...

openoffice

Hiros, Caravan productionworkspacebrusselsArts Management Agency (AMA), ZOO/Thomas HauertEntropie Production & gasten bundelen de krachten om Brusselse kunstenaars en cultuurwerkers te ontmoeten die vragen hebben over de realisatie van hun projecten binnen het Vlaamse en Waalse kunstendecreet.

Eén keer per maand gooien we tijdens openoffice samen de deur van onze werkingen open, telkens op een andere culturele plek in Brussel. Iedereen die op zoek is naar advies over projecten in de podiumkunsten, of graag ervaring wil uitwisselen, is welkom. We bespreken specifieke thema’s tijdens een infosessie/workshop en organiseren vervolgens een moment voor alle mogelijke vragen. Hou onze agenda of Facebookpagina in de gaten voor nieuwe data! Met steun van www.cultuurculture.be Gesproken talen: Nederlands, Engels, Frans, ea....

In **Dreamline mothership INC / Pt. 1: journey into the cosmic womb**  an enchanted stewardess is taking the audience on a journey on the mothership into the galactic womb. A guided meditation, a fantastic sci-fi voyage into the cosmic womb, the mythological origin of the universe.

On the mothership the audience is transported through the cosmic vaginal pathway, passing several portals which are opening and deepening the journey to one’s own intimacy and pleasure in order to generate a dream conception. The cosmic womb is here interpreted as a black hole in the universe from which all dreams can be conceived and birthed into being. The story unfolds through spoken text, that sometimes becomes a song and a dance, accompanied by a celestial soundtrack created by Laryssa...

El cantar del playo or… a song is a rose is a thorn is Mario Barrantes Espinoza’s third multimedia performance. With it, he revisits the sound and text worlds of the gay night scene in Costa Rica in early 2010 – a time in which he began to explore his sexual identity, also the year in which the music genre later known as plancha popularized.

Plancha is a musical genre that contains a wide variety of styles, artists and songs that have lyrics about love and heartbreak in common, often considered too melodramatic or simply outdated by the contemporary ear. Before being known in this way, plancha was practically the daily music that flooded Latin American radio and television stations from the late 1960s to the early 1990s, closely linked to the very present 'telenovela'-culture and to the golden era of songwriting in Latin America. It was also the...

In **Dreamline mothership INC / Pt. 1: journey into the cosmic womb**  an enchanted stewardess is taking the audience on a journey on the mothership into the galactic womb. A guided meditation, a fantastic sci-fi voyage into the cosmic womb, the mythological origin of the universe.

On the mothership the audience is transported through the cosmic vaginal pathway, passing several portals which are opening and deepening the journey to one’s own intimacy and pleasure in order to generate a dream conception. The cosmic womb is here interpreted as a black hole in the universe from which all dreams can be conceived and birthed into being. The story unfolds through spoken text, that sometimes becomes a song and a dance, accompanied by a celestial soundtrack created by Laryssa...

openoffice

Hiros, Caravan productionworkspacebrusselsArts Management Agency (AMA), ZOO/Thomas HauertEntropie Production & gasten bundelen de krachten om Brusselse kunstenaars en cultuurwerkers te ontmoeten die vragen hebben over de realisatie van hun projecten binnen het Vlaamse en Waalse kunstendecreet.

Eén keer per maand gooien we tijdens openoffice samen de deur van onze werkingen open, telkens op een andere culturele plek in Brussel. Iedereen die op zoek is naar advies over projecten in de podiumkunsten, of graag ervaring wil uitwisselen, is welkom. We bespreken specifieke thema’s tijdens een infosessie/workshop en organiseren vervolgens een moment voor alle mogelijke vragen. Hou onze agenda of Facebookpagina in de gaten voor nieuwe data! Met steun van www.cultuurculture.be Gesproken talen: Nederlands, Engels, Frans, ea....

Dolores Bouckaert + Charlotte Bouckaert

Everybody has to leave home sometime

Europalia

premiere

Theatermaker en schrijver Dolores Bouckaert en beeldend kunstenaar Charlotte Bouckaert werken voor het eerst samen en vormen het perfecte duo om het kortverhaal Mary Ventura and the Ninth Kingdom van Sylvia Plath, een donker verhaal over vrouwelijke ‘agency’ en onafhankelijkheid, over leven en dood, op scène te zetten.

Het duo focust in hun performance Everybody has to leave home sometime op de keuzemogelijkheden van heldin Mary Ventura. Als jonge vrouw wordt ze door haar ouders op de trein gezet voor een reis zonder haltes en met onbekende bestemming. Ze voelt onrust en angst, ze wil niet zomaar mee met de anderen. Een bijzondere passagier wijst erop dat ze wel kan kiezen: "Trek aan de noodrem Mary!" Mary gaat niet verder met de anderen en kiest voor het onbekende. Kunnen wij ook...

In Soirée d’études breidt Cassiel Gaube het onderzoek van zijn solo Farmer Train Swirl – Étude uit en creëert hij een stuk dat de rijke woordenschat van house dance in een steeds evoluerende en groeiende reeks van études exploreert.

Een étude, in de muzikale zin van het woord, is een compositie die bedoeld is om de mogelijkheden van een bepaalde techniek te verkennen en ermee te experimenteren, vergelijkbaar met de manier waarop house dance wordt beoefend. Puttend uit bekende bewegingen binnen house dance, zoekt de danser naar variaties op deze passen en naar inventieve manieren om ze samen te verwoorden. Deze gedeelde kennis laat toe de dans van de ander als het ware te lezen. Samen met ervaren street dansers wil Cassiel...

Dit stuk spruit voort uit de wens om een dansvoorstelling te maken binnen de biotoop van een al bestaande dansstijl waarbij de verkenning van zijn intrinsieke complexiteit als vertrekpunt wordt genomen voor de uitwerking van een choreografisch object. Farmer Train Swirl – Étude is een gevoelsmatig bewegingsonderzoek op het gebied van house dance – een stijl die in de clubs van Chicago & New York in de vroege jaren tachtig ontstond.

Cassiel Gaube stortte zich 2 jaar lang op het leren en inoefenen van house dance in de energieke clubscenes van Parijs en New York. Zo ontstond deze solo. Sampling, appropriation & transformatie vormen het middelpunt van deze dansstijl die op zich al een synthese en uitwerking van andere dansstijlen is, waaronder hiphop, salsa, rasta dance en tapdans. Door deze principes met elkaar te verbinden, wordt het project van de artiest minder als een creatie ex nihilo gezien, maar eerder als het resultaat van...

In Soirée d’études breidt Cassiel Gaube het onderzoek van zijn solo Farmer Train Swirl – Étude uit en creëert hij een stuk dat de rijke woordenschat van house dance in een steeds evoluerende en groeiende reeks van études exploreert.

Een étude, in de muzikale zin van het woord, is een compositie die bedoeld is om de mogelijkheden van een bepaalde techniek te verkennen en ermee te experimenteren, vergelijkbaar met de manier waarop house dance wordt beoefend. Puttend uit bekende bewegingen binnen house dance, zoekt de danser naar variaties op deze passen en naar inventieve manieren om ze samen te verwoorden. Deze gedeelde kennis laat toe de dans van de ander als het ware te lezen. Samen met ervaren street dansers wil Cassiel...

Theatermaker en schrijver Dolores Bouckaert en beeldend kunstenaar Charlotte Bouckaert werken voor het eerst samen en vormen het perfecte duo om het kortverhaal Mary Ventura and the Ninth Kingdom van Sylvia Plath, een donker verhaal over vrouwelijke ‘agency’ en onafhankelijkheid, over leven en dood, op scène te zetten.

Het duo focust in hun performance Everybody has to leave home sometime op de keuzemogelijkheden van heldin Mary Ventura. Als jonge vrouw wordt ze door haar ouders op de trein gezet voor een reis zonder haltes en met onbekende bestemming. Ze voelt onrust en angst, ze wil niet zomaar mee met de anderen. Een bijzondere passagier wijst erop dat ze wel kan kiezen: "Trek aan de noodrem Mary!" Mary gaat niet verder met de anderen en kiest voor het onbekende. Kunnen wij ook...

In Soirée d’études breidt Cassiel Gaube het onderzoek van zijn solo Farmer Train Swirl – Étude uit en creëert hij een stuk dat de rijke woordenschat van house dance in een steeds evoluerende en groeiende reeks van études exploreert.

Een étude, in de muzikale zin van het woord, is een compositie die bedoeld is om de mogelijkheden van een bepaalde techniek te verkennen en ermee te experimenteren, vergelijkbaar met de manier waarop house dance wordt beoefend. Puttend uit bekende bewegingen binnen house dance, zoekt de danser naar variaties op deze passen en naar inventieve manieren om ze samen te verwoorden. Deze gedeelde kennis laat toe de dans van de ander als het ware te lezen. Samen met ervaren street dansers wil Cassiel...

In newpolyphonies staan de 4 zangers van HYOID op het podium met 15 lokale participanten in een vreemde hoogmis over het kleine verschil met grote impact.

Manyfold, meditative, monstrous, machinic, Messianic, muted, mimetic, minuscule, methodical, mighty, momentary, mystical. Geïnspireerd door insecten, klimaatmarsen en vliegverkeer dat tot stilstand komt, is het leidmotief in dit concert/performance niet het luide scanderen van de menigte, maar de ervaring dat ieder individu - als een schakel in een keten - een vortex van klanken in beweging kan zetten. Het proces voor newpolyphonies heeft ook geleid tot de installatie newpolyphonies rewired, een immersieve ervaring waarbij 20 luidsprekers een bewegend landschap creëren voor een zoete sonische...

El cantar del playo or… a song is a rose is a thorn is Mario Barrantes Espinoza’s third multimedia performance. With it, he revisits the sound and text worlds of the gay night scene in Costa Rica in early 2010 – a time in which he began to explore his sexual identity, also the year in which the music genre later known as plancha popularized.

Plancha is a musical genre that contains a wide variety of styles, artists and songs that have lyrics about love and heartbreak in common, often considered too melodramatic or simply outdated by the contemporary ear. Before being known in this way, plancha was practically the daily music that flooded Latin American radio and television stations from the late 1960s to the early 1990s, closely linked to the very present 'telenovela'-culture and to the golden era of songwriting in Latin America. It was also the...

Vera Tussing + Quatuor MP4

Tactile Quartet(s)

Dag van de Dans 2022

Concert version

In Tactile Quartet(s) bouwt Vera Tussing verder op haar choreografische praktijk waarin ze het potentiële zintuiglijke engagement van het publiek onderzoekt. Het stuk zet het strijkkwartet Quatuor MP4 in communicatie met vier dansers – Yoh Morishita, Zoltán Vakulya, Esse Vanderbruggen, Vera Tussing – en nodigt het publiek uit voor een gelaagde en multi-zintuiglijke ontmoeting tussen beweging en geluid.

Vier muzikanten spelen passages uit diverse kwartetten, gaande van Franz Schubert, Florence Price tot hedendaagse werken van Georg Friedrich Haas, Michael Picknett en Caroline Shaw. Op het moment dat de muzikanten zich aan één-op-één aanrakingen met het publiek overgeven, creëren ze een fysiek tegenspel. Alles vloeit voort uit aanraking: een strijkstok op een snaar, een arm op een schouder, een akoestische ervaring op je huid. De dansers bemiddelen de ontmoeting tussen muzikaliteit en tastzin door een choreografie die heen en weer slingert tussen...

In Tactile Quartet(s) bouwt Vera Tussing verder op haar choreografische praktijk waarin ze het potentiële zintuiglijke engagement van het publiek onderzoekt. Het stuk zet het strijkkwartet Quatuor MP4 in communicatie met vier dansers – Yoh Morishita, Zoltán Vakulya, Esse Vanderbruggen, Vera Tussing – en nodigt het publiek uit voor een gelaagde en multi-zintuiglijke ontmoeting tussen beweging en geluid.

Vier muzikanten spelen passages uit diverse kwartetten, gaande van Franz Schubert, Florence Price tot hedendaagse werken van Georg Friedrich Haas, Michael Picknett en Caroline Shaw. Op het moment dat de muzikanten zich aan één-op-één aanrakingen met het publiek overgeven, creëren ze een fysiek tegenspel. Alles vloeit voort uit aanraking: een strijkstok op een snaar, een arm op een schouder, een akoestische ervaring op je huid. De dansers bemiddelen de ontmoeting tussen muzikaliteit en tastzin door een choreografie die heen en weer slingert tussen...

Voor de nieuwe performance Forest Silent Gathering van Begüm Erciyas en Matthias Meppelink komt een groep toeschouwers bij zonsondergang samen in een bos en met een hoofdtelefoon op luisteren ze naar een soundtrack. Er ontstaat een audio-sociale architectuur waarin iedereen samen alleen kan zijn. Door te spelen met afstand wordt aangezet tot het ontdekken van een nieuwe nabijheid. Afwezige figuren worden protagonisten. Terwijl de gemeenschappelijke ruimte vorm krijgt en veranderingen ondergaat, doet Forest Silent Gathering ons stilstaan bij de band tussen mensen, bossen en verhalen. Wat is het dat ons samen houdt?

In Soirée d’études breidt Cassiel Gaube het onderzoek van zijn solo Farmer Train Swirl – Étude uit en creëert hij een stuk dat de rijke woordenschat van house dance in een steeds evoluerende en groeiende reeks van études exploreert.

Een étude, in de muzikale zin van het woord, is een compositie die bedoeld is om de mogelijkheden van een bepaalde techniek te verkennen en ermee te experimenteren, vergelijkbaar met de manier waarop house dance wordt beoefend. Puttend uit bekende bewegingen binnen house dance, zoekt de danser naar variaties op deze passen en naar inventieve manieren om ze samen te verwoorden. Deze gedeelde kennis laat toe de dans van de ander als het ware te lezen. Samen met ervaren street dansers wil Cassiel...

Gaëtan Rusquet + Damien Petitot

In-depth

Europalia

premiere

Voortbouwend op de performance The eYe in the light in the eYe die werd voorgesteld tijdens de laatste editie van Europalia, vervolgt Gaëtan Rusquet zijn onderzoek naar de relatie tussen beeld en lichaam. Deze keer doet hij dat in co-creatie met Damien Petitot. 

In-depth is een performance-installatie met twee performers, die de relatie tussen het lichaam, het scherm en hun vele verschijningen exploreert. De voorstelling werpt de vraag op wat er fysiek van ons overblijft wanneer we onszelf voorstellen via communicatienetwerken, data flows en technologische tools, in een verlangen om te beïnvloeden, anderen te raken of zich te laten raken. De ruimte waarin de performance plaats vindt, werd gecreëerd door Stefan Kartchev, het geluidsontwerp door Yann Leguay.

...

In Tactile Quartet(s) bouwt Vera Tussing verder op haar choreografische praktijk waarin ze het potentiële zintuiglijke engagement van het publiek onderzoekt. Het stuk zet het strijkkwartet Quatuor MP4 in communicatie met vier dansers – Yoh Morishita, Zoltán Vakulya, Esse Vanderbruggen, Vera Tussing – en nodigt het publiek uit voor een gelaagde en multi-zintuiglijke ontmoeting tussen beweging en geluid.

Vier muzikanten spelen passages uit diverse kwartetten, gaande van Franz Schubert, Florence Price tot hedendaagse werken van Georg Friedrich Haas, Michael Picknett en Caroline Shaw. Op het moment dat de muzikanten zich aan één-op-één aanrakingen met het publiek overgeven, creëren ze een fysiek tegenspel. Alles vloeit voort uit aanraking: een strijkstok op een snaar, een arm op een schouder, een akoestische ervaring op je huid. De dansers bemiddelen de ontmoeting tussen muzikaliteit en tastzin door een choreografie die heen en weer slingert tussen...

Voor de nieuwe performance Forest Silent Gathering van Begüm Erciyas en Matthias Meppelink komt een groep toeschouwers bij zonsondergang samen in een bos en met een hoofdtelefoon op luisteren ze naar een soundtrack. Er ontstaat een audio-sociale architectuur waarin iedereen samen alleen kan zijn. Door te spelen met afstand wordt aangezet tot het ontdekken van een nieuwe nabijheid. Afwezige figuren worden protagonisten. Terwijl de gemeenschappelijke ruimte vorm krijgt en veranderingen ondergaat, doet Forest Silent Gathering ons stilstaan bij de band tussen mensen, bossen en verhalen. Wat is het dat ons samen houdt?

Gaëtan Rusquet + Damien Petitot

In-depth

Europalia

Voortbouwend op de performance The eYe in the light in the eYe die werd voorgesteld tijdens de laatste editie van Europalia, vervolgt Gaëtan Rusquet zijn onderzoek naar de relatie tussen beeld en lichaam. Deze keer doet hij dat in co-creatie met Damien Petitot. 

In-depth is een performance-installatie met twee performers, die de relatie tussen het lichaam, het scherm en hun vele verschijningen exploreert. De voorstelling werpt de vraag op wat er fysiek van ons overblijft wanneer we onszelf voorstellen via communicatienetwerken, data flows en technologische tools, in een verlangen om te beïnvloeden, anderen te raken of zich te laten raken. De ruimte waarin de performance plaats vindt, werd gecreëerd door Stefan Kartchev, het geluidsontwerp door Yann Leguay.

...

Voor de nieuwe performance Forest Silent Gathering van Begüm Erciyas en Matthias Meppelink komt een groep toeschouwers bij zonsondergang samen in een bos en met een hoofdtelefoon op luisteren ze naar een soundtrack. Er ontstaat een audio-sociale architectuur waarin iedereen samen alleen kan zijn. Door te spelen met afstand wordt aangezet tot het ontdekken van een nieuwe nabijheid. Afwezige figuren worden protagonisten. Terwijl de gemeenschappelijke ruimte vorm krijgt en veranderingen ondergaat, doet Forest Silent Gathering ons stilstaan bij de band tussen mensen, bossen en verhalen. Wat is het dat ons samen houdt?

In Voicing Pieces speelt onze eigen stem de hoofdrol. In de intimiteit van een geluidscabine en aan de hand van een eenvoudige partituur, wordt het publiek toeschouwer van zijn eigen stem.

Het gelijktijdig spreken en horen van je eigen stem wordt een theatrale en choreografische beleving die een andere invulling krijgt in functie van de individuele interpretatie van de partituur. De stem wordt een plaats waar de actie, de voorstelling, de verrassing zich afspeelt. Vinden we onze eigen stem niet altijd onecht en vreemd klinken? Wie spreekt er eigenlijk echt wanneer een stem weerklinkt? Voicing Pieces is, veeleer dan het zichzelf herkennen in de vreemdeling, een uitnodiging tot het herkennen van de vreemdeling in...

MOLD is een dansvoorstelling waarin de verschillende elementen van het theater worden bestudeerd en benaderd als delen van één lichaam. Deze zintuiglijke beleving verbindt levende kunsten met levende culturen, door organische processen en stoffen op het podium te brengen.

De titel “MOLD” heeft twee betekenissen: een gietvorm waarin kneedbaar materiaal vorm krijgt, en een schimmel die verschillende zones infecteert en verbindt. Het uitgangspunt van de voorstelling is het lichaam dat tevoorschijn komt uit de interrelatie tussen deze twee betekenissen. De choreografie van MOLD vormt het trefpunt tussen vorm geven en vorm krijgen. MOLD nodigt de toeschouwer uit in een wereld waar de beleving van “doen” en “laten gebeuren” gelijktijdig plaatsvindt....

Voor de nieuwe performance Forest Silent Gathering van Begüm Erciyas en Matthias Meppelink komt een groep toeschouwers bij zonsondergang samen in een bos en met een hoofdtelefoon op luisteren ze naar een soundtrack. Er ontstaat een audio-sociale architectuur waarin iedereen samen alleen kan zijn. Door te spelen met afstand wordt aangezet tot het ontdekken van een nieuwe nabijheid. Afwezige figuren worden protagonisten. Terwijl de gemeenschappelijke ruimte vorm krijgt en veranderingen ondergaat, doet Forest Silent Gathering ons stilstaan bij de band tussen mensen, bossen en verhalen. Wat is het dat ons samen houdt?

MOLD is een dansvoorstelling waarin de verschillende elementen van het theater worden bestudeerd en benaderd als delen van één lichaam. Deze zintuiglijke beleving verbindt levende kunsten met levende culturen, door organische processen en stoffen op het podium te brengen.

De titel “MOLD” heeft twee betekenissen: een gietvorm waarin kneedbaar materiaal vorm krijgt, en een schimmel die verschillende zones infecteert en verbindt. Het uitgangspunt van de voorstelling is het lichaam dat tevoorschijn komt uit de interrelatie tussen deze twee betekenissen. De choreografie van MOLD vormt het trefpunt tussen vorm geven en vorm krijgen. MOLD nodigt de toeschouwer uit in een wereld waar de beleving van “doen” en “laten gebeuren” gelijktijdig plaatsvindt....